keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Kauppakyttääjänä

Mainoskirjoittamisen kurssilla meidät jalkautettiin ruokakauppoihin tutkailemaan mitä ihmiset ostavat. Hmmm... Tuli tosiaankin "kerrostalokyttääjän" fiilis, kun syynäili minkälaiset ihmiset valikoivat ostoskoriinsa tutkittavaksi päätynyttä tuotetta.

Ei ollut ihan luonteva olo, kun luuhailin pitkät tovit hyllyn edessä ja esitin mukamas itse tutkivani tuoteselosteita, kun oikeastaan yritin silmä kovana tarkkailla minkä ikäiset,  kokoiset ja näköiset ihmiset valittua tuotetta ostivat. Samalla olisi pitänyt kirjata ylös ensivaikutelmat ja ottaa jopa valokuva profiloinnin tueksi mutta en sentään kehdannut tähdätä asiakkaita kännykälläni...

Tehtävä oli kuitenkin hauska ja sen seurauksena profiloin kolme eri asiakastyyppiä ja tein heille kohdistetut mainokset.

Kyllä minussa taitaa sittenkin asua pieni mainosmies :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti